Засоби навчання інформатики у 10 класі
На сторінках "Творчої лабораторії вчителя інформатики" вже
публікувались матеріали з описом навчального посібника
та робочого зошита
для вивчення інформатики у 9 класі ЗНЗ. У файловому архіві доступні
для вільного скачування тести до окремих тем цього курсу.
Видавництво
"Аспект", базуючись на своїх виданнях, перевірених багаторічним
використанням у навчальних закладах України, випускає у світ засоби
навчання інформатики у 10 класі у такому складі:
1. Навчальний посібник «Інформатика. Другий рік – єдиний курс. 10 клас»
Пилипчук О.П., Шестопалов Є.А., Сальнікова І.І., Войцеховський М.О.
– 192 с.
Навчальний посібник розрахований на учнів 10-х класів
загальноосвітніх навчальних закладів різних профілів, які почали
вивчати інформатику у 9 класі. У ньому вміщені заключні теми
розділу «Текстовий
процесор»
(початок див. у посібнику «Інформатика. Перший рік – єдиний курс. 9
клас»/Шестопалов Є.А., Пилипчук О.П., Табарчук І.В. – Шепетівка:
«Аспект», 2009), у зручній та доступній формі описане створення
презентацій за допомогою програми PowerPoint, обробка
мультимедійних
даних засобами програми Movie Maker, обробка табличної
інформації за
допомогою програми Excel та деякі служби Інтернету. Поданий у
посібнику
навчальний матеріал відповідає
вимогам програми з інформатики для 9-12 класів
загальноосвітніх
навчальних закладів (автори: Завадський І.О., Потапова Ж.В., Дорошенко
Ю.О.).
Автори посібника поставили на меті створити єдиний курс, який
дозволить реалізувати програми як стандартного так і академічного
рівнів. Подібні
багатьма елементами програми стандартного та академічного рівнів були
об'єднані, після чого з'явилась можливість вивчати інформатику у 9-11
класах за єдиною програмою, а в 12 класі на академічному
рівні учням буде запропоновано матеріал, що не увійшов до програми
стандартного рівня. Такий перерозподіл передбачений у самих
програмах, оскільки не спричиняє порушення логічних зв'язків між темами.
В даному випадку,
досить було в 10-й клас стандартного рівня перенести з 11-го класу тему
«Системи обробки табличної інформації», а у 12-й клас винести підтему
«Основи створення комп’ютерних публікацій». Із курсу вилучена тема
«Інформаційні технології у навчанні», яка на даному етапі
інформатизації навчального процесу втратила актуальність: адже учні
розпочинають опановувати інформаційні технології навчання задовго до
початку вивчення інформатики (на уроках з інших предметів, при
виконанні колективних творчих проектів тощо).
Матеріал навчального посібника розрахований на вивчення протягом
року
за 34 години (1 година на тиждень) і орієнтований на практичне
використання учнями комп’ютерів, починаючи з першого уроку. Кожен
параграф посібника розрахований на вивчення протягом одного
уроку з дотриманням санітарних норм: аналіз теоретичного матеріалу
без використання комп’ютерів – 20 хв.; робота на комп’ютері – 25 хв.
Завдання для практичних та тематичних робіт вміщені в окремий
робочий зошит (див. далі).
В кінці посібника наведено короткий словник термінів
(переважно,
сленгових), які вживають учасники форумів, чатів тощо.
2. Робочий зошит «Інформатика. Другий рік – єдиний курс. 10 клас»
Михальчук І.І., Пилипчук О.П., Слуцька І.А. – Шепетівка: «Аспект»,
2010, – 56 с.
Робочий зошит призначений для документованого оцінювання
знань та навичок учнів, отриманих при вивченні курсу інформатики у 10-х
класах загальноосвітніх навчальних закладів різних профілів. Відповідає
вимогам діючої програми з інформатики, рекомендованої МОН України
(автори: Завадський І.О., Дорошенко Ю.О.,
Потапова Ж.В.), та 12 бальній
шкалі оцінювання знань учнів
Робочий зошит має 34 практичні і тематичні роботи, розрахованих на
індивідуальне виконання під час уроку. Практичні роботи призначені для
закріплення теоретичного матеріалу уроку та відпрацювання відповідних
практичних навичок. Тематичні роботи розроблені для формування і
закріплення теоретичних знань та практичних навичок, здобутих протягом
кількох уроків, які складають тему (розділ). Рівневість
практичних і тематичних робіт визначається кількістю виконаних завдань.
Практична робота тривалістю до 25 хв. виконується на комп’ютері
щоуроку. Для тематичної роботи відводиться окремий урок.
Виконуючи практичну або тематичну роботу, учень може заробити оцінку
12 балів: 6 балів за знання теорії (визначається комп’ютерним
тестуванням) + 6 балів за практичні навички. Для оцінювання практичних
навичок пропонується 6 завдань, що
вимагають від учня виконання певних дій та запису, за потреби,
відповідей у відведені місця. В кінці кожного завдання є поле
результату, у яке вчитель за виконане завдання вписує «1», за
невиконане – «0».
Учням, які бажають продемонструвати свої поглиблені знання та
навички, після виконання всіх завдань практичної або тематичної роботи
вчитель може запропонувати додаткові завдання. Для їх оцінювання
у зошиті також відведене місце, позначене (*).
Загальну оцінку, тобто, суму балів, одержаних за тестування, та
кількості виконаних практичних завдань, вчитель виставляє у
відповідному полі. Наприклад, якщо учень здав тестування на 4 бали і
виконав 5 практичних завдань, то загальна оцінка буде 4 + 5 = 9 балів.
3. Банк тестів до кожного уроку для комп’ютерного тестування знання
теорії
Знання теорії оцінюються за допомогою контрольно-діагностичної
системи Test-W2, налаштованої на 6-бальну шкалу. Параметри
тестування:
15 запитань за 8 хв. з діагностикою відповідей для практичної роботи;
30 запитань за 15 хв. без діагностики відповідей для тематичної роботи.
До кожного уроку розроблені тести, що відповідають змісту посібника
та питанням для самоконтролю, які надають можливість учням заздалегідь
підготуватися до тестування. Систему Test-W2, друковану інструкцію з
експлуатації, банк тестів до посібника «Інформатика. Другий рік –
єдиний курс. 10 клас» та інших курсів інформатики, астрономії,
біології, історії, математики, фізики тощо можна замовити на сайті
видавництва «Аспект».
4. Поурочне планування та календарні плани
На допомогу вчителю пропонуються навчально-методичні засоби,
поурочне планування та календарний план, які допоможуть звільнити його
від конспектування і пошуку потрібного навчального матеріалу і розумно
завантажити учнів роботою в класі і вдома. Планування можна скачати з
цього сайту http://teachlab.ucoz.ua/load/2-1-0-20.
Автори висловлюють вдячність вчителям інформатики з різних міст і
сіл
України, які своїми зауваженнями та пропозиціями допомогли покращити
матеріали цього навчального комплекту.
Интернет реклама