|
Технологія навчання інформатики у середній школі
Нові статті
Технологія навчання інформатики у середній школі
Група вчителів з різних
регіонів України у співпраці із видавництвом «Аспект» підготувала
технологію навчання інформатики у загальноосвітній школі
Програми, рекомендовані до використання МОН України, як правило, дуже
насичені навчальним матеріалом і передбачають вивчення інформатики
протягом 1 год. на тиждень (34 год. за рік). Традиційними засобами
класичної педагогіки досягти засвоєння такого обсягу матеріалу учнями
та ще й сформувати стійкі практичні навички за відведений час неможливо.
Для виконання насичених діючих програм з інформатики доводиться
шукати шляхи інтенсифікації проведення уроку. Пропонована
технологія, зокрема, передбачає відмову від таких, неефективних в
умовах обмеженого часу, прийомів: виступи учнів біля дошки, фронтальне
опитування, диктування конспектів, перегляд тривалих навчальних фільмів
та презентацій тощо. Натомість запроваджуються елементи педагогіки
співробітництва: вчитель виступає скоріше у ролі колеги і консультанта,
не соромиться вчитися новому разом із своїми учнями. Учні опановують
навчальний матеріал, значною мірою, самонавчанням, що сприяє розвитку
пізнавальної активності та самостійності.
Використання комп’ютера накладає нові особливості і надає нові
можливості для проведення уроку. Те, що було придатне для
«стандартного» уроку, повинне оновлюватися або замінюватися шляхом
раціонального використання більш ефективних методик і сучасних
інформаційних технологій.
Основними елементами пропонованої технології є:
- використання лаконічних (не більше 10 стор. на
урок) навчальних посібників (див. "Інформатика.
9 клас", "Інформатика. 10 клас");
- попереднє ознайомлення учнів вдома з новим
навчальним матеріалом;
- на уроці – короткі пояснення до нового навчального
матеріалу за текстом навчального посібника;
Використання
посібника
дозволяє вкластися у час, відведений на пояснення, не пропустити
ключові моменти, не відійти від теми уроку.
|
- документоване оцінювання знань та навичок учнів на
кожному уроці (див. "Інформатика. Робочий зошит. 9 клас");
- оцінювання знань та навичок проводити при виконанні практичної
роботи;
Як
правило, кожен учень
одержує оцінку за урок. Учні знають, що будуть працювати на конкретний
результат, це мотивує їх до роботи.
|
- проведення на кожному уроці за допомогою комп’ютерного тестування
перевірки знань
теоретичного матеріалу, вивченого на попередньому уроці (див.
зразки тестів у файлосховищі
та повний комплект на сайті
видавництва "Аспект");
- проведення на кожному уроці формування та перевірки навичок,
що базуються на матеріалі поточного уроку;
Там, де
за комп’ютером
сидить 2 або навіть 3 учні, оцінювання навчальних досягнень може
проводитися по черзі через урок. Такі групи рекомендується
комплектувати учнями однакового рівня знань.
|
- проведення
на окремих уроках тематичних робіт для
оцінювання теоретичних знань та практичних навичок, здобутих протягом
всіх
уроків розділу;
- оцінка
виставляється як сукупна за знання теорії та практичні навички;
Поки
учні виконують роботу,
вчитель одержує до 25 хв. вільного часу, який може використати для
допомоги відстаючим учням, прийняття виконаних робіт, усунення можливих
збоїв в роботі обладнання тощо.
|
- дозвіл використання учнями інформаційних матеріалів
під час роботи
- впровадження засобів унеможливлення і невигідності «списування»;
- індивідуальний захист (здача) практичних і тематичних робіт;
- впровадження робочих зошитів для практичних і тематичних робіт.
Урок, залежно від місця у розділі, має певні структурні особливості.
Наведемо короткий опис таких уроків:
- Перший урок розділу – проводиться на початку
навчального року або нового розділу. До того учні були на канікулах або
здали тематичну роботу за попередній розділ і тому про перевірку
домашнього завдання не йдеться. Пояснення нового матеріалу відносно
детальне. Зокрема, приділяється більше уваги теоретичним основам
розділу. Практична робота виконується у робочому зошиті за темою
поточного уроку має 6 питань для короткої письмової відповіді і 6
завдань для виконання на комп’ютері.
- Наступний урок розділу – від другого до
передостаннього уроку розділу. Більш лаконічне пояснення нового
матеріалу, з яким учні попередньо ознайомилися вдома, у вигляді
коротких коментарів та відповідей на питання. Практична робота
передбачає перевірку теоретичних знань, одержаних на попередньому
уроці, за допомогою комп’ютерного тестування та виконання на комп’ютері
6 практичних завдань за темою поточного уроку.
- Останній урок розділу – тематична робота.
Протягом всього уроку виконується тематична робота для оцінювання
теоретичних знань та практичних навичок, здобутих протягом кількох
уроків, які складають розділ. Тематична робота передбачає здачу
комп’ютерного тесту за матеріалом всього розділу та виконання
комплексної практичної роботи (захист проекту).
Пропонована технологія має загальний характер і може бути
використана на уроках інформатики у 9-11 класах загальноосвітніх
навчальних закладів всіх профілів навчання та рівнів вивчення предмету.
На наступних сторінках наведені шаблони планів-конспектів
першого, другого
і останнього уроків розділу на прикладі теми «Текстовий процесор Word (закінчення)» курсу інформатики для 10-го класу.
Интернет реклама
|
Категорія: Педагогічні технології | Додав: teachlab (23.07.2010) |
Переглядів: 5411 | Рейтинг: 0.0/0 |
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
| |
Маєте свій сайт? Заробіть на ньому грошей!
Не маєте власного сайту?
Заробіть на обміні файлами!
Статистика |
| |