П'ятниця, 26.04.2024
Творча лабораторія

Навчальні посібники та робочі зошити з інформатики - якісно і дешево


Меню сайту
Реклама
Категорії каталогу
Blender [9]
Безплатна програма для тривимірного моделювання та анімації
GIMP [5]
Використання графічного редактора GIMP
Inkscape [3]
Використання графічного редактора Inkscape
Відео [1]
Головна » Статті » Графіка » Blender

25 корисних, але не очевидних, прийомів роботи з Blender

Нові статті

[19.02.2020] [C#]
Задача про розрізання квадрата (ООП, C#)
[09.02.2020] [Python]
Задача про розрізання квадрата (ООП, Python)
[06.02.2020] [Паскаль]
Задача про розрізання квадрата (ООП, Free Pascal)

25 корисних, але не очевидних, прийомів роботи з Blender


Автор Andrew Price (читати оригінал статті)
Переклад Пилипчука О.П.


Автоматичне додання номера в кінці імені .blend-файлу

У вікні ‘Save As’, натисніть ‘+’ щоб додати номер в кінці імені файлу. Це дуже зручно, якщо ви зберігаєте декілька версій. Якщо в кінці імені вже є номер, Blender автоматично збільшить його на одиницю.

Попередній перегляд текстур

Можливість, яку ви давно хотіли, у вас перед носом! Просто утримуйте Ctrl при клацанні кнопки ‘Load’, щоб увімкнути перегляд. Проте, ця можливість ще не є стабільною (саме тому про неї не оголошено офіційно), тому користуйтесь нею на власний ризик!

Зміна камери

Ctrl + NumPad 0. Це працює й з іншими об'єктах, а не лише з камерами, завдяки чому зручно позиціювати точкові світильники Spot.

Копіювання атрибутів на інші об'єкти

В об'єктному режимі: Ctrl + L відкриває меню, яке дозволяє копіювати атрибути будь-якого іншого об'єкту. Сюди входять матеріали, дані IPO, дані мешу, налаштування ламп, а також копіювання об'єкту до іншої сцени. Наприклад, якщо потрібно застосувати один матеріал одночасно до 300 кубиків, швидко виділіть кубики прямокутником (B), потім, утримуючи Shift, виділіть об'єкт для копіювання, натисніть Ctrl+L і виберіть ‘Materials’.

Перемикання на протилежну точку зору

Ctrl + 1,3 or 7 дозволяють побачити вигляд, протилежний до відповідної прямокутної проекції.

Циклічний вибір

При натисканні Alt + ПКМ на одному з ребер, Blender автоматично відшукає і виділить всі вершини цього ряду.
Користувачам UBUNTU: За замовчанням Alt + ПКМ відкриває системне меню. Щоб змінити це потрібно перейти у System > Preferences > Windows і змінити ‘Movement Key’ на Ctrl або клавішу Windows.

Зміна розміру та сили пензля "на льоту"


У режимі скульптури (sculpt mode) натисніть F щоб змінити розмір пензля та Shift + F, щоб змінити силу.

Перегляд "з висоти пташиного польоту"

Натисніть Shift+F. Розробники люб'язно розмістили в заголовку вікна опис засобів керування.

Швидкий перегляд змін завдяки збереженню рендеру в буфері

Blender дозволяє зберігати один рендер в тимчасовому буфері для швидкого перегляду внесених змін. Щоб скористатись цим, після рендерингу сцени перемістіть курсор у вікно рендерингу і натисніть ‘J’ - при цьому увімкнеться попередній буфер, внесіть зміни до сцени і знову відрендеріть. Тепер при натисканні ‘J’ відбуватиметься перемикання між поточним та попереднім рендерами.

Рендеринг невеликої частини сцени

Внесли незначні зміни до сцени? Без проблем: увімкніть вигляд з камери і натисніть Shift-B. З'являться перехрещені штрихові лінії, перетягуючи які можна виділити фрагмент, який підлягає рендерингу. Щоб вийти з цього режиму, натисніть знову Shift-B і виконайте перетягування за межами камери. Інший спосіб: на панелі керування сценою вимкніть кнопку ‘Border’.

Відновлення 3D-курсору

Втратили 3d-курсор? Натисніть Shift + C. Щоб перенести туди ж точку зору, натисніть ‘C’.

Заміна початкової сцени

Набридло при кожному запуску Blender налаштовувати улюблену схему освітлення? Натисніть Ctrl + U, щоб замінити типову сцену поточною.

Об'єднання вершин

Alt + M. Щоб прискорити це, відразу натисніть ‘5‘ (у версії 2.48а натисніть ‘3‘ - О.П.), щоб з меню вибрати Collapse.

Гарне заповнення (Beauty Fill) порожнин у меші

Shift + F. Воно не завжди дуже гарне, але воно працює.

Вибір одного об'єкта з кількох

Alt + ПКМ. Більше не буде неправильно вибраних об'єктів!

Швидке перемикання режимів екрану

Ctrl + ліва/права стрілка циклічно перемикає режими екрану, доступні у верхній панелі.

Вибір всіх з'єднаних вершин

В режимі редагування: Ctrl+L виділяє всі вершини, з'єднані з даною. Це працює також у вікні UV-розгортки, тому є однією з найчастіше використовуваних можливостей.

Довільне обертання об'єкта

Натисніть ‘R’ двічі

Перегляд альфа-маски

Натискання ‘A‘ у вікні рендерингу дозволяє побачити альфа-маску. На жаль, поки що немає можливості зберегти маску. але можна зберегти зображення до буферу обміну (Alt + PrintScreen) і видалити межу вікна у графічному редакторі.

Вибір вершин за допомогою лассо (Lasso Tool)

Ctrl + ЛКМ дозволяє обвести вершини, які потрібно виділити. Це - зручна альтернатива для вибору прямокутником (Box) та пензля (Brush).

Масштабування об'єкту залежно від розміру текстури

Alt + V бере розміри текстури і змінює розміри об'єкту відповідно до них.

Покадрове прокручування

Alt + коліщатко миші дозволяє виконати швидке прокручування по кадрах.

Вибір більше ніж одного режиму редагування (вершини/ребра/грані)

Щоб вибрати більше ніж один режим редагування, утримуйте Shift, клацаючи кнопки вибору режиму. Щоб швидко змінити режим, натисніть Ctrl + TAB.

Згладжування (Subsurf) форми об'єкта "на льоту"

Ctrl + 1 швидко додає у стек модифікатор згладжування (subsurf) без використання меню. Щоб підвищити рівень згладжування, користуйтесь Ctrl + 2, 3 або 4

Зміна значення повзунка на 0.1 величини

Пересуваючи повзунок, утримуйте Ctrl, щоб змінити його значення на 0.1 величини (утримуйте Shift + Ctrl щоб змінювати на меншу величину)

Чи охопив я все? Якщо я щось пропустив - залиште повідомлення нижче!

Интернет реклама
Категорія: Blender | Додав: teachlab (09.05.2009)
Переглядів: 2307 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Підтримка

Система Orphus

Маєте свій сайт?
Заробіть на ньому грошей!


Не маєте власного сайту?
Заробіть на обміні файлами!
Статистика
Copyright Пилипчук О.П. © 2024
div id=