25 корисних, але не очевидних, прийомів роботи з Blender
Автор Andrew Price (читати оригінал статті)
Переклад Пилипчука О.П.Автоматичне додання номера в кінці імені .blend-файлу
У вікні ‘Save As’, натисніть ‘+’ щоб додати номер в кінці імені файлу. Це дуже зручно, якщо ви зберігаєте декілька версій. Якщо в кінці імені вже є номер, Blender автоматично збільшить його на одиницю.
Попередній перегляд текстур
Можливість, яку ви давно хотіли, у вас перед носом! Просто утримуйте Ctrl при клацанні кнопки ‘Load’, щоб увімкнути перегляд. Проте, ця можливість ще не є стабільною (саме тому про неї не оголошено офіційно), тому користуйтесь нею на власний ризик!
Зміна камери
Ctrl + NumPad 0. Це працює й з іншими об'єктах, а не лише з камерами, завдяки чому зручно позиціювати точкові світильники Spot.
Копіювання атрибутів на інші об'єкти
В об'єктному режимі: Ctrl + L відкриває меню, яке дозволяє копіювати атрибути будь-якого іншого об'єкту. Сюди входять матеріали, дані IPO, дані мешу, налаштування ламп, а також копіювання об'єкту до іншої сцени. Наприклад, якщо потрібно застосувати один матеріал одночасно до 300 кубиків, швидко виділіть кубики прямокутником (B), потім, утримуючи Shift, виділіть об'єкт для копіювання, натисніть Ctrl+L і виберіть ‘Materials’.
Перемикання на протилежну точку зору
Ctrl + 1,3 or 7 дозволяють побачити вигляд, протилежний до відповідної прямокутної проекції.
Циклічний вибір
При натисканні Alt + ПКМ на одному з ребер, Blender автоматично відшукає і виділить всі вершини цього ряду.
Користувачам UBUNTU: За замовчанням Alt + ПКМ відкриває системне меню. Щоб змінити це потрібно перейти у System > Preferences > Windows і змінити ‘Movement Key’ на Ctrl або клавішу Windows.
Зміна розміру та сили пензля "на льоту"
У режимі скульптури (sculpt mode) натисніть F щоб змінити розмір пензля та Shift + F, щоб змінити силу.
Перегляд "з висоти пташиного польоту"
Натисніть Shift+F. Розробники люб'язно розмістили в заголовку вікна опис засобів керування.
Швидкий перегляд змін завдяки збереженню рендеру в буфері
Blender дозволяє зберігати один рендер в тимчасовому буфері для швидкого перегляду внесених змін. Щоб скористатись цим, після рендерингу сцени перемістіть курсор у вікно рендерингу і натисніть ‘J’ - при цьому увімкнеться попередній буфер, внесіть зміни до сцени і знову відрендеріть. Тепер при натисканні ‘J’ відбуватиметься перемикання між поточним та попереднім рендерами.
Рендеринг невеликої частини сцени
Внесли незначні зміни до сцени? Без проблем: увімкніть вигляд з камери і натисніть Shift-B. З'являться перехрещені штрихові лінії, перетягуючи які можна виділити фрагмент, який підлягає рендерингу. Щоб вийти з цього режиму, натисніть знову Shift-B і виконайте перетягування за межами камери. Інший спосіб: на панелі керування сценою вимкніть кнопку ‘Border’.
Відновлення 3D-курсору
Втратили 3d-курсор? Натисніть Shift + C. Щоб перенести туди ж точку зору, натисніть ‘C’.
Заміна початкової сцени
Набридло при кожному запуску Blender налаштовувати улюблену схему освітлення? Натисніть Ctrl + U, щоб замінити типову сцену поточною.
Об'єднання вершин
Alt + M. Щоб прискорити це, відразу натисніть ‘5‘ (у версії 2.48а натисніть ‘3‘ - О.П.), щоб з меню вибрати Collapse.
Гарне заповнення (Beauty Fill) порожнин у меші
Shift + F. Воно не завжди дуже гарне, але воно працює.
Вибір одного об'єкта з кількох
Alt + ПКМ. Більше не буде неправильно вибраних об'єктів!
Швидке перемикання режимів екрану
Ctrl + ліва/права стрілка циклічно перемикає режими екрану, доступні у верхній панелі.
Вибір всіх з'єднаних вершин
В режимі редагування: Ctrl+L виділяє всі вершини, з'єднані з даною. Це працює також у вікні UV-розгортки, тому є однією з найчастіше використовуваних можливостей.
Довільне обертання об'єкта
Натисніть ‘R’ двічі
Перегляд альфа-маски
Натискання ‘A‘ у вікні рендерингу дозволяє побачити альфа-маску. На жаль, поки що немає можливості зберегти маску. але можна зберегти зображення до буферу обміну (Alt + PrintScreen) і видалити межу вікна у графічному редакторі.
Вибір вершин за допомогою лассо (Lasso Tool)
Ctrl + ЛКМ дозволяє обвести вершини, які потрібно виділити. Це - зручна альтернатива для вибору прямокутником (Box) та пензля (Brush).
Масштабування об'єкту залежно від розміру текстури
Alt + V бере розміри текстури і змінює розміри об'єкту відповідно до них.
Покадрове прокручування
Alt + коліщатко миші дозволяє виконати швидке прокручування по кадрах.
Вибір більше ніж одного режиму редагування (вершини/ребра/грані)
Щоб вибрати більше ніж один режим редагування, утримуйте Shift, клацаючи кнопки вибору режиму. Щоб швидко змінити режим, натисніть Ctrl + TAB.
Згладжування (Subsurf) форми об'єкта "на льоту"
Ctrl + 1 швидко додає у стек модифікатор згладжування (subsurf) без використання меню. Щоб підвищити рівень згладжування, користуйтесь Ctrl + 2, 3 або 4
Зміна значення повзунка на 0.1 величини
Пересуваючи повзунок, утримуйте Ctrl, щоб змінити його значення на 0.1 величини (утримуйте Shift + Ctrl щоб змінювати на меншу величину)
Чи охопив я все? Якщо я щось пропустив - залиште повідомлення нижче!
Интернет реклама