Вівторок, 03.12.2024
Творча лабораторія
Меню сайту
Реклама
Категорії каталогу
Навчальні посібники [7]
Навчальні посібники для загальноосвітньої школи
Задачник [2]
Педагогічні технології [11]
Міжпредметні зв'язки [1]
Інформатика для вчителів інших предметів
Програми [3]
Програми навчальних курсів
Експертні системи [1]
ДПА [3]
Головна » Статті » Шкільна інформатика » Задачник

Вправи для розвитку логічного мислення при вивченні теми “Рядкові величини”

Нові статті

[19.02.2020] [C#]
Задача про розрізання квадрата (ООП, C#)
[09.02.2020] [Python]
Задача про розрізання квадрата (ООП, Python)
[06.02.2020] [Паскаль]
Задача про розрізання квадрата (ООП, Free Pascal)

ПИЛИПЧУК О.П., вчитель інформатики Гаврилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Теофіпольського району Хмельницької області

Вправи для розвитку логічного мислення при вивченні теми "Рядкові величини”

При вивченні теми "Рядкові величини” розділу "Основи алгоритмізації” поряд з завданнями репродуктивного характеру різної складності можна застосовувати вправи з логічним навантаженням. Вони відрізняються тим, що крім власне побудови алгоритму або написання програми потребують додаткових інтелектуальних зусиль: учень має проаналізувати структуру об’єктів, про які йдеться в умові, помітити певні закономірності, іноді провести узагальнення і лише після цього стає можливим написання програми.

Методика їх використання може бути різною. Наприклад, таку вправу можна запропонувати самостійно виконати краще підготовленим учням, а час, що вивільниться присвятити роботі з іншими дітьми над простішими завданнями. Ще один варіант: поділивши клас на декілька груп можна провести міні-олімпіаду.

Ось зразки таких задач, побудованих на матеріалі теми "Рядкові величини”.

1.    Перевірити, чи введений рядок є правильним математичним виразом, що містить цілі числа і знаки чотирьох основних математичних операцій.

2.    Перевірити, чи введений рядок є правильним математичним виразом, що містить цілі числа, дужки і знаки чотирьох основних математичних операцій.

3.    Розгляньте приклади адрес (URL) Web-серверів в Інтернеті:

http://www.microsoft.com

http://www.boutell.com

http://www.astro.umd.edu

Перевірити, чи введений з клавіатури рядок є правильною адресою Web-серверу.

4.    Ваші конкуренти використовують хитромудрий код для захисту інформації. Але Вам вдалось отримати зразки роботи їхньої програми для шифрування тексту. Ось вони:


Вхідний текст Зашифрований текст
клас     слак
супер     рупес
компас     сопмак
інформатика    аниоамртфкі
    

Скласти програму і розшифрувати секретне повідомлення:

?чтрА_.асіафсрваоисіля_к_ацнт_миопнв_ян_а_оиВ

5.    Не використовуючи вкладені цикли перевірити, скільки разів у введеному з клавіатури реченні зустрічається слово дуга.

Для прикладу розглянемо, як може міркувати учень над здачею №5. Якби не було обмеження на використання вкладених циклів, алгоритм міг би бути такий (див блок-схему). 

У Паскалі є стандартна функція pos, яка „вміє" знаходити перше входження підрядка в рядок. Якщо ж підрядок не знайдено, функція повертає 0. Плідна ідея полягає в тому, що ми відмовляємось від збереження вихідного рядка в незмінному вигляді (умова задачі не накладає на це жодних обмежень): після перевірки входження будемо відразу вилучати знайдений підрядок з основного рядка. Це якраз і дасть можливість обійтися тільки функцією pos. Ось програма, яка реалізує цю ідею:

program N5;
var c:integer;
    s,s1:string;
begin
  writeln('Введiть рядок:');
  readln(s);

  c:=0;
  s1:='дуга';

  while pos(s1,s)<>0 do
  begin
    delete (s,pos(s1,s),length(s1));
    inc(c)
  end;

  writeln(c);
  readln
end.


Як бачимо, реалізований в програмі алгоритм компактніший від описаного блок-схемою: він містить лише один цикл і жодного умовного оператора.

Интернет реклама
Категорія: Задачник | Додав: teachlab (19.12.2009)
Переглядів: 5908 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Підтримка


Статистика
Copyright Пилипчук О.П. © 2024
div id=