Неділя, 13.10.2024
Творча лабораторія

Навчальні посібники та робочі зошити з інформатики - якісно і дешево


Меню сайту
Реклама
Категорії каталогу
Навчальні посібники [7]
Навчальні посібники для загальноосвітньої школи
Задачник [2]
Педагогічні технології [11]
Міжпредметні зв'язки [1]
Інформатика для вчителів інших предметів
Програми [3]
Програми навчальних курсів
Експертні системи [1]
ДПА [3]
Головна » Статті » Шкільна інформатика » Програми

Програма курсу «Комп’ютерленд. Інформатика. Початковий курс. 2-4 класи»

Нові статті

[19.02.2020] [C#]
Задача про розрізання квадрата (ООП, C#)
[09.02.2020] [Python]
Задача про розрізання квадрата (ООП, Python)
[06.02.2020] [Паскаль]
Задача про розрізання квадрата (ООП, Free Pascal)

Антонова Олена Петрівна, вчитель інформатики Шепетівського НВК №2 школи-гімназії, Хмельницька область

Комп’ютерленд. Інформатика. 2-4 класи

Схвалено комісією з інформатики Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України
(протокол № 1 від 13.01.2011 р.)


Звантажити повний текст програми та календарний план

Пояснювальна записка

Пропедевтичний курс «Комп’ютерленд. Інформатика. Початковий курс. 2-4 класи», орієнтований на вивчення в 2-4 класах загальноосвітньої школи.

Курс розрахований на 102 години протягом 3 років по 1 годині в тиждень.

Цілі і задачі курсу:

  • ознайомити учнів з початковими уявленнями про інформаційну картину світу, інформацію та інформаційні процеси, які сприятимуть засвоєнню основних понять у базовому курсі інформатики і формуванню алгоритмічного та логічного мислення.
  • сформувати навички і вміння використовувати комп'ютерну техніку як інструмент для роботи з інформацією у навчальній діяльності та повсякденному житті.
  • розвивати пізнавальний інтерес, інтелектуальні і творчі здібності учнів;
  • виховувати самостійність і охайність при розв'язуванні завдань різного типу.

Інформатика повинна стати загальноосвітньою галуззю і навчання її в загальноосвітній школі варто починати у початковій школі. Комп’ютерні технології підвищують мотивацію дітей молодшого віку до навчання, позитивно впливають на їхні інтелектуальні здібності та соціальний розвиток. Вивчення початкового курсу інформатики варто починати з 2 го класу, оскільки вікові особливості першокласників, зміна їх основного виду діяльності (з ігрової на навчальну), адаптація першокласників до навчання в школі не дають змогу повноцінно залучати комп’ютер до навчально-пізнавальної діяльності.

Найбільш доцільним і дидактично виправданим бачиться навчання інформатики за рахунок варіативної частини навчального плану.

Курс передбачає такі напрямки роботи учнів:

  • Перший напрямок – знайомство з комп’ютером та його можливостями, з властивостями інформації та інформаційних процесів, з об’єктами навколишнього світу.
  • Другий напрямок – розвивальний. Учням пропонуються задачі, для розв’язання яких треба нестандартно мислити, знаходити аналогію, виявляти закономірності, знаходити відповіді на цікаві питання, складати алгоритми для виконавців.
  • Третій напрямок – практичний. У цьому напрямку учні повинні здобути навички роботи з клавіатурою, мишею, запуску потрібних програм, вміти набирати нескладні тексти, створювати малюнки тощо.

Курс розрахований на підтримку знань, умінь i навичок з основних шкільних предметів шляхом роботи з різноманітними навчальними, навчально-контролюючими та розвиваючими програмами. Після вивчення курсу учень має отримати сукупність навичок, понять і уявлень, які необхідні для формування логічного і алгоритмічного мислення.

Вивчення курсу передбачає оволодіння основними навичками роботи з комп’ютером, розвиток мислення, уваги. Логічні вправи формують вміння виявляти закономірності, класифікувати об’єкти за ознаками, працювати з множинами. Першу половину уроку учні працюють без комп’ютера, знайомляться з загальними положеннями курсу інформатики, виконують вправи на розвиток уяви, уваги, логічного мислення, творчих здібностей тощо.

За комп’ютером передбачається робота учнів до 15 хв. Для практичної роботи можна вибирати програми з наявного у школі навчального програмного забезпечення. Учні знайомляться з програмами роботи з текстами і малюнками, працюють з розвивальними і навчальними програмами.

Програма передбачає резерв часу, який можна використати для проведення інтелектуальних конкурсів та творчих змагань в кінці кожного семестру або навчального року. Контроль знань здійснюється за допомогою так званих зупинок, де у вигляді питань, тестів і малюнків пропонується перевірка навчальних досягнень учня з вивченої теми.

Розподіл навчального часу

Пропедевтичний курс «Інформатика. Початковий курс 2-4 класи» вивчається за 102 години: по 34 години (1 година на тиждень) у 2, 3, 4 класах.



з/п
Розділ навчальної програми Кількість годин
2 клас
1. Інформація, інформаційні процеси, комп'ютер 8
2. Поняття і судження 10
3. Об'єкти навколишнього світу 3
4. Алгоритми і виконавці 4
5. Можливості комп'ютера 8
6. Резерв часу 1
3 клас
1. Інформація, інформаційні процеси, комп'ютер 9
2. Вступ до операційної системи 6
3. Алгоритми і виконавці 12
4. Об'єкти навколишнього світу 4
5. Резерв часу 3
4 клас
1. Інформація, інформаційні процеси, комп'ютер. 22
2. Алгоритми і виконавці 5
3. Об'єкти навколишнього світу 5
4. Резерв часу 2


Звантажити повний текст програми та календарний план



Интернет реклама
Категорія: Програми | Додав: teachlab (10.02.2011)
Переглядів: 5954 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Підтримка

Система Orphus

Маєте свій сайт?
Заробіть на ньому грошей!


Не маєте власного сайту?
Заробіть на обміні файлами!
Статистика
Copyright Пилипчук О.П. © 2024
div id=