Антонова Олена Петрівна, вчитель інформатики Шепетівського НВК №2 школи-гімназії, Хмельницька
область
Комп’ютерленд. Інформатика. 2-4 класи
Схвалено комісією з інформатики Науково-методичної ради з
питань освіти Міністерства освіти і науки України
(протокол № 1 від
13.01.2011 р.)Звантажити повний текст програми та календарний планПояснювальна записка
Пропедевтичний курс «Комп’ютерленд. Інформатика. Початковий
курс. 2-4 класи», орієнтований на вивчення в 2-4 класах
загальноосвітньої
школи.
Курс розрахований на 102 години протягом 3 років по 1 годині в
тиждень.
Цілі і задачі курсу:
- ознайомити учнів з початковими уявленнями про інформаційну
картину світу, інформацію та інформаційні процеси, які сприятимуть
засвоєнню основних понять у базовому курсі інформатики і формуванню
алгоритмічного та логічного мислення.
- сформувати навички і вміння використовувати комп'ютерну техніку
як інструмент для роботи з інформацією у навчальній діяльності та
повсякденному житті.
- розвивати пізнавальний інтерес, інтелектуальні і творчі здібності
учнів;
- виховувати самостійність і охайність при розв'язуванні завдань
різного типу.
Інформатика повинна стати загальноосвітньою галуззю і навчання її в
загальноосвітній школі варто починати у початковій школі. Комп’ютерні
технології підвищують мотивацію дітей молодшого віку до навчання,
позитивно впливають на їхні інтелектуальні здібності та соціальний
розвиток. Вивчення початкового курсу інформатики варто починати з 2 го
класу, оскільки вікові особливості першокласників, зміна їх основного
виду діяльності (з ігрової на навчальну), адаптація першокласників до
навчання в школі не дають змогу повноцінно залучати комп’ютер до
навчально-пізнавальної діяльності.
Найбільш доцільним і дидактично виправданим бачиться навчання
інформатики за рахунок варіативної частини навчального плану.
Курс передбачає такі напрямки роботи учнів:
- Перший напрямок – знайомство з комп’ютером та його можливостями,
з властивостями інформації та інформаційних процесів, з об’єктами
навколишнього світу.
- Другий напрямок – розвивальний. Учням пропонуються задачі, для
розв’язання яких треба нестандартно мислити, знаходити аналогію,
виявляти закономірності, знаходити відповіді на цікаві питання,
складати алгоритми для виконавців.
- Третій напрямок – практичний. У цьому напрямку учні повинні
здобути навички роботи з клавіатурою, мишею, запуску потрібних програм,
вміти набирати нескладні тексти, створювати малюнки тощо.
Курс розрахований на підтримку знань, умінь i навичок з основних
шкільних предметів шляхом роботи з різноманітними навчальними,
навчально-контролюючими та розвиваючими програмами. Після вивчення
курсу учень має отримати сукупність навичок, понять і уявлень, які
необхідні для формування логічного і алгоритмічного мислення.
Вивчення курсу передбачає оволодіння основними навичками роботи з
комп’ютером, розвиток мислення, уваги. Логічні вправи формують вміння
виявляти закономірності, класифікувати об’єкти за ознаками, працювати з
множинами. Першу половину уроку учні працюють без комп’ютера,
знайомляться з загальними положеннями курсу інформатики, виконують
вправи на розвиток уяви, уваги, логічного мислення, творчих здібностей
тощо.
За комп’ютером передбачається робота учнів до 15 хв. Для практичної
роботи можна вибирати програми з наявного у школі навчального
програмного забезпечення. Учні знайомляться з програмами роботи з
текстами і малюнками, працюють з розвивальними і навчальними
програмами.
Програма передбачає резерв часу, який можна використати для
проведення інтелектуальних конкурсів та творчих змагань в кінці кожного
семестру або навчального року. Контроль знань здійснюється за допомогою
так званих зупинок, де у вигляді питань, тестів і малюнків пропонується
перевірка навчальних досягнень учня з вивченої теми.
Розподіл навчального часу
Пропедевтичний курс «Інформатика. Початковий курс 2-4 класи»
вивчається за 102 години: по 34 години (1 година на тиждень) у 2, 3, 4
класах.
№ з/п | Розділ навчальної програми | Кількість годин |
---|
2 клас |
---|
1. | Інформація, інформаційні процеси,
комп'ютер | 8 |
2. | Поняття і судження | 10 |
3. | Об'єкти навколишнього світу | 3 |
4. | Алгоритми і виконавці | 4 |
5. | Можливості комп'ютера | 8 |
6. | Резерв часу | 1 |
3 клас
|
---|
1. | Інформація, інформаційні процеси,
комп'ютер | 9 |
2. | Вступ до операційної системи | 6 |
3. | Алгоритми і виконавці | 12 |
4. | Об'єкти навколишнього світу | 4 |
5. | Резерв часу | 3 |
4 клас
|
---|
1. | Інформація, інформаційні процеси,
комп'ютер. | 22 |
2. | Алгоритми і виконавці | 5 |
3. | Об'єкти навколишнього світу | 5 |
4. | Резерв часу | 2 |
Звантажити повний текст програми та календарний план
Интернет реклама