Пилипчук О.П., Ріпко Н.А., Шестопалов Є.А.
Авторська концепція комплекту «Інформатика. Базовий курс. 7 клас» у складі підручника та робочого зошита
1. Автори творчо дотримуються діючої програми з інформатики для 5-9 класів.
2. Програма з інформатики насичена навчальним матеріалом, а для його вивчення відводиться всього 1 год. на тиждень. Традиційними засобами класичної педагогіки досягти засвоєння такого обсягу матеріалу учнями та ще й сформувати стійкі практичні навички за відведений час неможливо.
3. Для інтенсифікації уроку пропонується методика «перевернутого навчання», що передбачає відмову від неефективних в умовах обмеженого часу прийомів. Особливості цієї методики: домашнім завданням для учнів є перегляд навчального матеріалу наступного(!) уроку; учні самостійно опановують теоретичний матеріал; в класі, після короткого огляду ключових питань та перевірки засвоєння теорії, виконуються практичні завдання.
4. Для оптимізації планування навчання автори поміняли місцями (це дозволяє програма) 2 і 3 розділи, що дало змогу не розривати на зимові канікули відносно складний для сприйняття розділ «Алгоритми з повторенням і розгалуженням». Крім того, на думку авторів, така послідовність вивчення є більш виправданою, оскільки, вивчаючи основи моделювання, учні вже володітимуть певним інструментарієм (розгалуження, цикли) для алгоритмічної реалізації простих інформаційних моделей.
5. Пропоновані програмою розділи «Розв’язування компетентнісних задач» та «Виконання індивідуальних навчальних проектів» автори «розчинили» у вправах і практичних роботах, що дало можливість збільшити час на вивчення відносно складних розділів «Алгоритми з повторенням і розгалуженням» і «Табличний процесор» з 8 до 11 і 12 годин відповідно.
6. Автори вважають більш доцільним вправи і практичні роботи для закріплення набутих знань та формування практичних навичок вивести в окремий робочий зошит, який, на відміну від багаторічної експлуатації підручника з теоретичним матеріалом, має відносно нетривале використання через вписування у нього відповідей до завдань.
7. На дотримання «принципу ощадності в освіті» (див. трактат «Місія університету» Ортеги-і-Гассета) наш підручник має всього 88 с. формату А5 лаконічного і достатнього тексту, зрозумілого і доступного учням, не розцяцькований зайвими малюнками і прикрасами, не має надлишкового матеріалу, який за відведений час неможливо ані прочитати, ані засвоїти.
8. Робочий зошит має 40 с. формату А5, вправи і практичні роботи у ньому структуровані за рівнями навчальних досягнень:
- початковий і середній (до 6 балів при здачі комп’ютерного тесту);
- достатній (+ до 3 балів при виконанні практичного завдання середньої складності);
- високий (ще + до 3 балів при виконанні наступного творчого практичного завдання).
В кінці робочого зошита наведено зразки додаткових компетентнісних завдань творчого характеру з програмування та опис навчального проекту для виконання в середовищі електронних таблиць.
9. Підручник і робочий зошит ретельно дозовані на 45 хв. уроку на тиждень. Апробація у школах України показали, що теоретичний матеріал, вправи і практичні роботи посильні і достатні для засвоєння і виконання.
10. Наш підручник і робочий зошит до нього викладені для безкоштовного «скачування» на сайті http://aspekt.in.ua/.
11. Крім підручника і робочого зошита на сайті http://aspekt.in.ua/ викладені для безплатного користування:
- Календарний план для 7 класу;
- Комп’ютерні тести для програмиTest-W2;
- Шаблони планів-конспектів уроків;
- Короткий опис методики «Перевернутого навчання».
12. Для роздрукування на принтері потрібні: для підручника – 22 аркуші, для робочого зошита – 10 аркушів паперу формату А4. Таким чином за умов економічної скрути батьки можуть не витрачати грошей на придбання навчальних засобів з інформатики для 7 класу.
13. Підручник орієнтований на використання Microsoft Office Excel 2003, який, через брак коштів на оновлення програмних засобів, найбільш поширений в школах України. Проте автори надають для безплатного використання електронні версії розділу «Табличний процесор» для Microsoft Office Excel 2007, Microsoft Office Excel 2010 і Microsoft Office Excel 2013.
14. Практичні завдання в робочому зошиті є незалежними від використовуваного програмного забезпечення, зошит у цьому сенсі є універсальним.
15. Авторами здійснено малотиражний випуск підручника і зошита для проведення апробації у навчальному процесі, а також, щоб врахувати можливі зауваження та пропозиції у наступних тиражах.
16. Наш навчальний комплект для 7-го класу з вересня 2014 року проходить апробацію в умовах навчального процесу в школах різних регіонів України. За відгуками, його матеріал легко засвоюється учнями, планування уроків не викликає труднощів у вчителів.
Интернет реклама