Вівторок, 12.12.2017
Творча лабораторія

Навчальні посібники та робочі зошити з інформатики - якісно і дешево


Меню сайту
Реклама
Категорії каталогу
Blender [9]
Безплатна програма для тривимірного моделювання та анімації
GIMP [5]
Використання графічного редактора GIMP
Inkscape [3]
Використання графічного редактора Inkscape
Відео [1]
Головна » Статті » Графіка » Blender

Тривимірна графіка для "екстремалів"

Нові статті

[17.09.2015] [Інформація]
Інформатика — місток між предметами
[20.05.2015] [Інформація]
Алгоритми і виконавці: безкомп’ютерний етап
[12.04.2015] [Навчальні посібники]
Авторська концепція комплекту «Інформатика. Базовий курс. 7 клас»

Пилипчук О.П., вчитель інформатики Гаврилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Теофіпольського району Хмельницької області

Тривимірна графіка для "екстремалів"

Проблема

Спілкуючись з колегами неодноразово доводилось чути щось на кшталт: "Не займатимусь з учнями тривимірною графікою, бо комп'ютери у школі слабуваті". Оскільки в більшості випадків ці твердження були чисто інтуїтивними, а не ґрунтувались на досвіді співрозмовника, я вирішив провести експеримент "на собі".

Експериментальна база

Отже, зустрічайте "піддослідного": комп'ютер, який працює в нашій школі з 2003 року, має процесор Celeron 1,7, 96 МБ оперативної пам'яті (одна "планка" на 128 МБ, частина якої використовується інтегрованим відеоадаптером). Навіть на момент появи цього комп'ютера у нас, його конфігурація була досить скромною. Працює він під керуванням ОС Microsoft Windows XP Professional SP2. Оцінити його рівень допоможуть такі "неформальні" тести: вікно Властивості системи з'являється через 29 секунд після клацання відповідного пункту меню, а Microsoft Office Word ХР запускається протягом 13 секунд.

Встановимо на комп'ютер безплатний редактор для роботи з тривимірною графікою, анімацією, іграми Blender. На момент написання цієї статті (2011 рік) останньою була версія 2.57b. Запускаємо файл blender-2.57b-release-windows32.exe (розмір файлу - менше 20 МБ). Проходить менше 4 хвилин і програма встановлена.

Примітка. При бажанні, з сайту програми можна скачати версію, яка не вимагає встановлення: зараз це файл blender-2.57b-windows32.zip. В цьому випадку архів слід розпакувати на жорсткий диск і зробити на робочому столі ярлик для файлу blender.exe.

Перший запуск програми тривав менше 2 хвилин. Правда, при цьому двічі "піднімав шум" брандмауер (Comodo) і чекав відповіді, що "нічого страшного не відбувається" :).

Тривимірне моделювання

Найцікавіше: що можна зробити на такій платформі? З перших кроків стає зрозуміло, що чутки про неможливість роботи на слабких машинах дуже перебільшені. :) При моделювані сцени програма не "гальмує", тобто, додання тривимірних примітивів, їх редагування, навігація у просторі, розділення вікон на частини тощо проходять достатньо швидко, щоб не відчувати дискомфорту при роботі.

 

Результатом експерименту стала така сцена (клацніть малюнок, щоб збільшити):

 

При моделюванні використано:

  • готові тривимірні примітиви (куб, сфера);
  • відредаговані примітиви (штатив глобуса);
  • модифікатор Дзеркало (при моделюванні парти);
  • модифікатор Масив (для розстановки парт);
  • прості одноколірні матеріали (підлога, стійки парт, дошка);
  • обчислювані текстури (поверхня парт);
  • мальовані текстури ("ручний" малюнок на стіні з дошкою виконано в GIMP, на іншій стіні - фотографія)
  • декілька матеріалів на одному об'єкті (дошка, стіна з фотографією);
  • два джерела світла.

Сцена має всього 2193 вершини. Рендеринг кінцевого зображення розміром 960*540 крапок зайняв 32 секунди.

Тривимірна анімація

Наступний експеримент - анімація. Зробимо відеоролик з 50 кадрів (2 секунди) з використання найпростішого способу анімації: ключовими кадрами. Розмір кадру: 320*240 крапок.

Сюжет буде простий: камера перелетить в інше місце, розвернувшись при цьому, а глобус "перескочить" на іншу парту.

Підготовка анімації пройшла так само легко, як моделювання: програма не "гальмує". Перегляд анімації у вікні моделювання теж проходить без проблем, навіть у текстурованому режимі.

Рендеринг відеоролика тривав 5 хвилин, а результатом став файл з розширенням avi, який був успішно продемонстрований медіа-плеєром. Для чернеткового рендерингу розмір кадру зменшимо до 160*120 крапок. Як і очікувалось, час рендерингу зменшився майже в 4 рази і становить 1 хв. 18 сек.

Висновок

Навіть на порівняно слабких комп'ютерах можна досить комфортно опановувати основи тривимірної графіки, причому, як моделювання статичних сцен, так і анімації.

Додатковий експеримент

Вирішив перевірити, що буде, якщо, при працюючому Blender'і, запустити ще й GIMP. Запуск триває досить довго, тому краще розділити в часі роботу з цими програмами (тобто підготовку текстур в GIMP і їх використання на тривимірній моделі). Проте, GIMP запустився успішно і кольорова картинка для стіни з дошкою була підготовлена саме в такому режимі. Розмір текстури 640*400 крапок. Цікаво, що на швидкодію Blender'а запуск GIMP майже не вплинув.


Интернет реклама
Категорія: Blender | Додав: teachlab (10.06.2011)
Переглядів: 3183 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Підтримка
Ви можете підтримати цей проект:

WMR164778923006
WMZ277001591405

Система Orphus

Маєте свій сайт?
Заробіть на ньому грошей!


Не маєте власного сайту?
Заробіть на обміні файлами!
Статистика
Copyright Пилипчук О.П. © 2017
div id=