Четвер, 17.08.2017
Творча лабораторія

Навчальні посібники та робочі зошити з інформатики - якісно і дешево


Меню сайту
Реклама
Категорії каталогу
Навчальні посібники [7]
Навчальні посібники для загальноосвітньої школи
Задачник [2]
Педагогічні технології [11]
Міжпредметні зв'язки [1]
Інформатика для вчителів інших предметів
Програми [3]
Програми навчальних курсів
Експертні системи [1]
ДПА [3]
Завдання для 5 класу [0]
Головна » Статті » Шкільна інформатика » Програми

Програма пропедевтичного курсу «Основи програмування мовою Лого. 5-6 класи»

Нові статті

[17.09.2015] [Інформація]
Інформатика — місток між предметами
[20.05.2015] [Інформація]
Алгоритми і виконавці: безкомп’ютерний етап
[12.04.2015] [Навчальні посібники]
Авторська концепція комплекту «Інформатика. Базовий курс. 7 клас»

Пахомова Ганна Вікторівна, вчитель інформатики та технології Одеської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №94 "Освітні ресурси та технологічний тренінг”

Програма пропедевтичного курсу 
«Основи програмування мовою Лого. 5-6 класи»

Схвалено комісією з інформатики Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України»
(протокол № 1 від 13.01.2011 р.)

Звантажити повний текст програми та календарний план

Пояснювальна записка

Пропедевтичний курс «Основи програмування мовою Лого. 5-6 класи» є частиною навчального предмету «Інформатика», яка орієнтована на вивчення в 5-6 класах загальноосвітньої школи. Курс розрахований на 68 годин протягом 2 років по 1 годині в тиждень. 

Цілі і задачі курсу:

  • ознайомити з системою знань, що становлять основу наукових уявлень про інформацію, інформаційні процеси, алгоритми, управління і моделювання;
  • навчити розробляти алгоритми для виконавця, описувати їх на формальній мові, планувати і контролювати результати своєї діяльності;
  • виробити навички застосування засобів ІКТ при рішенні учбових задач в різних наочних областях, при виконанні практичних завдань і творчих проектів;
  • розвивати пізнавальний інтерес, інтелектуальні і творчі здібності;
  • виховувати відповідальне відношення до планування і організації своєї самостійної діяльності;

Для вирішення цих задач середовище Лого, є оптимальним вибором для вказаної вікової групи і сприяє формуванню пізнавальної, інформаційної і комунікативної компетенції учнів.

  • По-перше, Лого забезпечує баланс між інтенсивним інтелектуальним та психологічним навантаженням і комфортним самопочуттям дитини, його зацікавленістю в навчанні. З одного боку, Лого – строга і могутня мова програмування, що дозволяє описувати всі основні алгоритмічні конструкції, розробляти програми керування віртуальним виконавцем (черепашкою) будь-якого рівня складності. З другого боку, Лого – мова ясна і зрозуміла, з синтаксисом, близьким до природної мови, легко сприйманим молодшими школярами. Важливим є і той факт, що, працюючи з черепашачою графікою, учень відразу бачить результат своєї діяльності у вигляді малюнка на екрані. Помилки легко виправляються, отримуються навички аналізу ходу рішення задачі, коректування результату, логічного мислення.
  • По-друге, «ЛогоМиры» – сучасне мультимедійне середовище, в рамках якого учні можуть використовувати вбудований графічний редактор, можливість імпорту графічних, звукових і відео-файлів, створення власних музичних фрагментів. Все це дозволяє вчителю направляти учбові і проектні завдання в русло міжпредметних зв'язків.

Основу курсу у 5 класі складає знайомство учнів з такими найважливішими поняттями загального курсу інформатики як алгоритм, виконавець, формальна мова виконавця, комп'ютерна програма. Крім того, учні знайомляться з мультимедійними комп'ютерними технологіями, програмованою анімацією, моделюванням об'єктів і процесів; частина часу відводиться на індивідуально-групову роботу над творчими проектом.

Основу курсу 6 класу складає ознайомлення учнів з найважливішими поняттями програмування: алгоритм – виконавець – програма, типами алгоритмів (послідовний, розгалуження, циклічний) та їх реалізацією в Лого, змінною та її значенням.

Всі теоретичні розділи курсу підтримані набором практичних робіт. На кожному уроці заплановане виконання практичних завдань. Бажано, щоб під час уроків кожний учень міг працювати персонально за ПК, що значно підвищує ефективність навчання.

Основною проблемою при створенні подібного курсу для 5-6 класів є дотримання на уроці санітарних норм при роботі за комп'ютером (в 5-6 класі – 15 хвилин за одну учбову годину). Тому в курсі передбачається виконання практичних завдань в основному з використанням робочих листів, і тільки тоді на комп'ютері. Завдання, виконані в робочих листах, є підготовчим етапом перед роботою за комп'ютером, що значно скорочує час роботи за ПК.

Набір робочих аркушів для кожного класу складається з 18 груп тематичних завдань, при виконанні яких учні закріплюють теоретичні знання отримані на уроці, готуються до виконання практичних робіт на комп'ютері, виконують домашні завдання.

В програмі передбачений резерв часу (2 години у 5 класі та 3 навчальні години у 6 класі), який може бути використаний для більш поглибленого вивчення деяких тем або на підготовку творчого проекту в кінці учбового року.

Тематичні роботи виконуються на окремих уроках після вивчення теми. Для проведення тематичних робіт підготовлені завдання, які складаються з 3 контрольних робіт (5 клас) та 4 контрольних робіт (6 клас), для самопідготовки до яких кожен з учнів може виконати завдання на відповідному робочому аркуші. Біля кожного завдання вказується його міра складності в балах. Учень сам може контролювати та вибирати свою оцінку. Завдання направлені на перевірку теоретичних знань і практичних навиків за рішенням задач в Лого. При цьому бал, отриманий учнем, складається з кількості, мірою складності та повнотою виконаних завдань.

Розподіл навчального часу

Пропедевтичний курс «Основи програмування мовою Лого. 5-6 класи» вивчається за 68 години: по 34 годин (1 година на тиждень) у кожному класі.

Розділ навчальної програми Кількість годин
5 клас
1Алгоритм і виконавець. Прості команди мови програмування Лого.8
2Мультиплікація в Лого.8
3Оператори циклу6
4Робота з текстом. Мультимедійні об'єкти в проектах.10

Резерв навчального часу2
6 клас
1Алгоритм та виконавець.9
2Змінна та її значення6
3Розгалужені алгоритми7
4Процедури з параметрами9

Резерв навчального часу3

Забезпечення курсу

ПК під управлінням ОС Windows, програма «ЛогоМиры», навчальні посібники «Вступ до програмування мовою Лого. 5 клас» та «Програмування мовою Лого. 6 клас», робочі аркуші для учнів; сканер, цифровий фотоапарат, підключення до Інтернет – при необхідності, в рамках роботи над проектами.

Звантажити повний текст програми та календарний план


Интернет реклама
Категорія: Програми | Додав: teachlab (12.02.2011)
Переглядів: 4941 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Підтримка
Ви можете підтримати цей проект:

WMR164778923006
WMZ277001591405

Система Orphus

Маєте свій сайт?
Заробіть на ньому грошей!


Не маєте власного сайту?
Заробіть на обміні файлами!
Статистика
Copyright Пилипчук О.П. © 2017
div id=