П'ятниця, 29.03.2024
Творча лабораторія

Навчальні посібники та робочі зошити з інформатики - якісно і дешево


Меню сайту
Реклама
Категорії каталогу
Навчальні посібники [7]
Навчальні посібники для загальноосвітньої школи
Задачник [2]
Педагогічні технології [11]
Міжпредметні зв'язки [1]
Інформатика для вчителів інших предметів
Програми [3]
Програми навчальних курсів
Експертні системи [1]
ДПА [3]
Головна » Статті » Шкільна інформатика » ДПА

Коментарі до завдань ДПА з інформатики для 9 класу. 2013 рік (закінчення)

Нові статті

[19.02.2020] [C#]
Задача про розрізання квадрата (ООП, C#)
[09.02.2020] [Python]
Задача про розрізання квадрата (ООП, Python)
[06.02.2020] [Паскаль]
Задача про розрізання квадрата (ООП, Free Pascal)

Ластовецький В.В., Пилипчук О.П.

Коментарі до завдань ДПА з інформатики для 9 класу (закінчення)

За "Збірником завдань для державної підсумкової атестації з інформатики" (Київ, Центр навчально-методичної літератури, 2013) авторів Н.В. Морзе, В.П. Вембер, О.Г. Кузьмінська, М.О. Войцеховський, Т.Г. Проценко.

1 частина
2 частина

Завдання  Коментар
В9/14. Установіть відповідність між авторами мов програмування високого рівня та їхніми назвами.
А.    Джон Кемені та Томас Курц 
1) С++
Б.    Ніклаус Вірт 2) Бейсік (Basic)
В.    Б’ярн Страуструп 3) Сі
Г.    Кен Томпсон і Деніс Рітчі 4) С# (C Sharp)
Д.    Андерс Гейлсберг, Скот Вілтамут та Пітер Гольде 5) Паскаль (Pascal)

В10/14.Установіть відповідність між мовами програмування високого рівня та їхніми авторами.

А.    Бейсік (Basic)
1) Ніклаус Вірт
Б.    С++  2) Джон Кемені та Томас Курц
В.    Паскаль (Pascal)  3) Б’ярн Страуструп
Г.    С# (C Sharp)  4) Кен Томпсон і Деніс Рітчі
Д.    Сі 5) Андерс Гейлсберг, Скот Вілтамут та Пітер Гольде
Що за мова програмування Сi ? Якщо це запис українською мовою, то чому в інших випадках використовується англійська назва С++, С# (C Sharp). Якщо це англійська назва, то такої мови - Сі (англ.) - не існує.
17. Установіть відповідність між значеннями величин та назвами форми їх представлення.
А.    ‘а’
1) дійсне число в експоненціальній формі запису
Б.    «ДПА з інформатики» 2) символ
В.    255 3) дійсне число
Г.    25 75 4) рядок
Д.    2 575Е-1 5) ціле число
Що це за величина: 25 75?
В6/13 Установіть відповідність між пристроями та описом їхнього призначення.
А.    дисплей 1) пристрій виведення, який управляє рухом одного чи кількох олівців для нанесення ліній на аркуш паперу
Б.    плотер 2) пристрій, що забезпечує зв’язок одного комп’ютера з іншим через телефонні лінії
В.    принтер 3) пристрій для введення текстових повідомлень
Г.    модем 4) пристрій виведення повідомлень, який працює за принципом телевізора
Д.    клавіатура 5) друкуючий пристрій
А-4, Б-1, В-5, Г-2, Д-3

Без слів… Автори вважають що дисплей працює за принципом телевізора... :)
Ну, тоді блок живлення працює за принципом вентилятора, бо має кулер.

В1/12.Укажіть розширення аудіофайлів.
А.    aif
Б.    dif
В.    snd
Г.    au
Д.    txt

В2/12.Укажіть розширення аудіофайлів.
А.    asf
Б.    mp2
В.    mpa
Г.    docх
Д.    wav
   
В3/12.Укажіть розширення аудіофайлів.
А.    aifc
Б.    mp3
В.    mp4
Г.    doc
Д.    aiff

В4/12.Укажіть розширення відеофайлів.
А.    aif
Б.    asf
В.    avi
Г.    m1v
Д.    mp2

В5/12.Укажіть розширення відеофайлів.
А.    mp2v
Б.    mpe
В.    au
Г.    dmp
Д.    mp3

В6/12.Укажіть розширення відеофайлів. 
А.    mpeg
Б.    mpg
В.    wm
Г.    wma
Д.    wmv
Існує дуже багато розширень аудіо та відео файлів http://open-file.ru/types/audio/ http://open-file.ru/types/video/

Невже всі розширення потрібно знати напам’ять?

В5/17. Запишіть програму для обчислення значення виразу вигляду N0O0N1O1N2O2… OkNk, де Ni — ціле однорозрядне число, Oi — один з двох знаків арифметичних дій: додавання або віднімання, 3 < k < 10.

В13/17. Запишіть програму для обчислення значення виразу вигляду N0O0N1O1N2O2… OkNk, де Ni — ціле однорозрядне число, Oi — один із знаків арифметичних дій: додавання, віднімання, множення або ділення, 3 < k < 10.

Згідно з логікою задач кінець згаданого в них рядка може мати вигляд Nk-1Ok-1Nk (якщо k - це кількість знаків дій), або  Nk-2Ok-2Nk-1 (якщо k - кількість чисел), або  NkOkNk+1 (тоді роль числа k незрозуміла), але не OkNk.

Дещо дивним виглядає обмеження k>3. Адже при кількості знаків k=1 (або при кількості чисел k=2) маємо найпростіші випадки ("1+1", "2*3" тощо), які мали б оброблятися правильно.

Рівень складності завдань дуже різний. Якщо В5/17 є досить простою:

#include  <iostream>
using namespace std;
int main()
{
    char M[20];
    cin >> M;
    int s=M[0]-'0';
       
    for (int i=1; M[i]!='\0'; i+=2)
    switch (M[i])
        {
          case '+': s+=M[i+1]-'0'; break;
          case '-': s-=M[i+1]-'0'; break;
        }
   
    cout << s << endl;
   
    return 0;
}


, то розв'язування В13/17  потребує значно більше зусиль:

#include  <iostream>
using namespace std;
int main()
{
    char M[22];
    cin >> M;
    double s=0;
    char z='+';
    double d=M[0]-'0';
   
    for (int i=1; M[i]!='\0';)
    {
   
    switch (M[i])
        {
          case '*': d *= M[++i]-'0'; break;
          case '/': d /= M[++i]-'0'; break;
          default: switch (z) {
                                  case '+': s+=d; break;
                                  case '-': s-=d; break;
                                }
                    z=M[i++];
                    d=M[i]-'0'; break;
           
        }
        i++;
    }
    switch (z) {
                  case '+': s+=d; break;
                  case '-': s-=d; break;
                }
    cout << s << endl;
   
    return 0;
}


Подібний дисбаланс складності є й між іншими завданнями з програмування.



Интернет реклама
Категорія: ДПА | Додав: teachlab (21.06.2013)
Переглядів: 3934 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Підтримка

Система Orphus

Маєте свій сайт?
Заробіть на ньому грошей!


Не маєте власного сайту?
Заробіть на обміні файлами!
Статистика
Copyright Пилипчук О.П. © 2024
div id=